Některé řidiče by ve snaze ušetřit mohlo napadnout mít pro svůj automobil po celý rok jen jednu sadu pneumatik. A zatímco ježděním s letními gumami přes zimu si tak akorát koledujete o problém se zákonem nebo v horším případě i ohrožení vlastního nebo cizího zdraví, proč by se na druhou stranu nemohlo jezdit přes léto s pneumatikami zimními?
Zatímco letní pneumatiky jsou zpravidla lehčí s méně patrným vzorkováním, které vašemu vozidlu zajišťuje svižnější a jednodušší jízdu po rovném povrchu za příznivějších teplot, zimní gumy mají podstatně těžší práci. Musí být robustnější, odolnější nízkým teplotám, přilnavější k náročnějšímu terénu a s hlubším vzorkováním, které se dokáže pořádně zabořit do zasněžené silnice.
Co se tedy stane, když si vaše zimní gumy necháte i přes léto? Především se podstatně rychleji opotřebí. Zimní pneumatiky jsou sice uzpůsobeny drsnějšímu terénu, delší vystavení suchému nebo mokrému hladkému povrchu v teplotách nad 14 stupňů jim ale může uškodit a zatímco při pouze sezónním použití vám zimní gumy mohou vydržet až tři roky, při celoroční jízdě je budete muset vyměnit o dost dřív. Zimní pneumatiky v létě vám navíc mohou udělat i značnou díru do peněženky z hlediska tankování, protože využívání zimních gum na povrchu, pro který nejsou uzpůsobeny, se nemálo projeví i na celkové spotřebě automobilu.
Pro řidiče, kteří nechtějí přezouvat, přesto existuje jedna střední cesta v podobě celoročních pneumatik, které se aktuálně stávají novým oblíbeným trendem. Pointa celoročních pneumatik tkví ve snaze spojit vlastností zimních i letních gum. Výsledek je ale nakonec takový, že celoroční pneumatiky jsou v zimě o něco horší než gumy zimní a v létě o něco horší než ty letní, můžete je ale bez přezutí používat celý rok.
I když tak se skutečně revolučním řešením celoročních pneumatik ještě nikdo nepřišel, pro řidiče, které už nebaví si gumy každý půlrok měnit, je to stále dobře dostupná alternativa nabízející řešení pořád příznivější, než jezdit celý rok se zimními pneumatikami.