Vedle nových pneumatik se na trhu často setkáváme i s pneumatikami ojetými, které se nabízejí přes různé bazary i specializované obchody a e-shopy. Na první pohled by se přitom mohlo zdát, že případně nekvalitní staré pneumatiky poznáte snadno: mají prostě ojetý dezén. Problém je ale v tom, že i pneumatiky s vystouplým a relativně novým dezénem mohou mít spoustu vnitřních vad, které jen od pohledu nepoznáte.
Další problém je rovněž stáří pneumatik. I když nejde konkrétně říct, jak staré pneumatiky už by na silnici jezdit neměly, kupovat ojeté pneumatiky starší než deset let už vážně není bezpečné. Někteří prodejci ale bohužel mohou ojeté pneumatiky dokonce doslova natírat na černo, aby vypadaly novější, než skutečně jsou, a pak u nich udávat nižší stáří. I při relativně mladé ojeté pneumatice je ale zároveň těžké určit, jak se s ní doteď zacházelo.
Její původní majitel s ní mohl jezdit méně i více, stejně jako jí mohl pravidelně kontrolovat tlak, nechávat ji neúměrně podhuštěnou či přehuštěnou nebo ji dokonce mohl kombinovat s jinými typy pneumatik, což se opět podílí na snadměrném opotřebení. A pokud se výrobce dané pneumatiky rozhodl ji z nějakého důvodu stáhnout z oběhu, vy se to kvůli její koupi z druhé ruky nemáte jak dozvědět.
Podtrženo sečteno, ojeté pneumatiky jsou možná levnější, ale počet negativních faktorů, které s sebou ojeté gumy nesou, za to velmi často prostě nestojí.