I když si to někdy nechceme přiznat, prasklá pneumatika může kdykoliv potkat kohokoliv z nás. A pokud se tak skutečně stane, musíme vědět, co dělat.
Hned první pravidlo zní, že k výměně kola potřebujete rovný a stabilní povrch. Jelikož jste nejpravděpodobněji píchli na silnici, zaparkujte vozidlo co nejdál od veškerého provozu. Auto pak zařaďte na jedničku, zpátečku nebo – pokud možno – do parkovací polohy. Poté zajistěte ruční brzdu a umístěte za vozidlo výstražný trojúhelník.
Podepřete kola zarážkou proti případnému pohybu. Postačí například kámen nebo kus betonu. Pak z kufru vytáhněte rezervu a zvedák nebo hever, který vsuňte pod auto v místě kola, které chcete měnit. Nevkládejte ho ale proti plastové části auta, která by při následně vzniklém tlaku mohla prasknout. Novější auta by u každého kola měla mít speciální značky, kam přesně hever vsunout.
Zvedněte hever až do místa, kde je pevně sevřený pod autem, ale ještě ho nezvedá. Poté uvolněte jednotlivé šrouby na kole proti směru hodinových ručiček, ale neodšroubovávejte je celé. Pomocí heveru pak zdvihněte kolo na autě lehce nad zemi. Pokud byste si při zvedání všimli, že auto začíná být nestabilní, vraťte ho zpátky na zem a zabezpečte ho. Až pak plně odšroubujte šrouby klíčem, odejměte je, oddělejte kolo a vložte ho pod auto vedle heveru pro nouzový případ, kdyby náhodou selhal a auto se posunulo.
Nasaďte rezervu a rukou zašroubujte jednotlivé šrouby, dokud to půjde. Lehce je dotáhněte klíčem a následně opatrně spusťte auto na zem. Na zemi šrouby opět dotáhněte klíčem – netřeba ale vyvíjet kdo ví jak velkou sílu, jinak by mohlo dojít k poškození ráfku. Prasklé kolo vložte na místo rezervy, ukliďte hever a máte hotovo. Prasklé kolo pak odvezte k vašemu mechanikovi. Pravděpodobně ji půjde ještě spravit.